Σχετικά άρθρα
PREVIEW: EUROPA |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη | |||
Παρασκευή, 11 Μάιος 2012 17:31 | |||
EUROPA .. μια «άγρια» περφόρμανς του Πέρη Μιχαηλίδη Στην Ευρώπη που παραπαίει και βυθίζεται όλο και περισσότερο στην οικονομική κρίση είναι αφιερωμένη αυτή η περφόρμανς που ανεβαίνει την Δευτέρα 14 Μαΐου, σ’ έναν πολύ ιδιαίτερο, νέο χώρο, στο Beton7. Μιλάμε με τον Πέρη Μιχαηλίδη ανάμεσα σε δύο πρόβες για το δραματουργικό περιεχόμενο της παράστασης αλλά και για τις ιδιαιτερότητες του Κινήματος των Μικτών Μέσων που διαχειρίζεται μ’ έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο την τέχνη και τις πολλαπλές της, ενίοτε ανεξερεύνητες δυνατότητες. Μίλησέ μου για το δραματουργικό περιεχόμενο της παράστασης. Συντίθεται από θραύσματα κειμένων των Χ. Μύλλερ - Δ. Δημητριάδη - Ν. Ριβέρα - Μ. Ντυράς, μοτίβα από τη rock μουσική, εικόνες ερειπίων από βομβαρδισμούς και μια εικαστική-χορευτική παρέμβαση στη διάρκεια της περφόρμανς. Όλες αυτές οι διαφορετικές μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης συμμετέχουν σε μια σύνθεση όπου καταργούνται τα όρια μεταξύ των τεχνών, όπως ορίζεται στο Κίνημα των Μικτών Μέσων.
Προσδιόρισέ μου λίγο αυτό το κίνημα. Ποια είναι η ιστορική του προέλευση; Το σύνθημα του φουτουριστικού μανιφέστου του Φίλιπο Μαρινέτι που αποτέλεσε ταυτόχρονα και μια πολιτική διακήρυξη που υπεράσπιζε την ομορφιά κάθε επαναστατικής δράσης ήταν ότι «Το ωραίο υπάρχει μόνο στον αγώνα. Δεν υπάρχει αριστούργημα της Τέχνης χωρίς επιθετικό χαρακτήρα». Σύνθημα που απέκτησε ισχύ σε όλη την Ευρώπη στη διάρκεια επαναστάσεων και πολεμικών συρράξεων. Ο καλλιτέχνης γίνεται οραματιστής των κοινωνικών αλλαγών και θέτει τον εαυτό του ως υπεύθυνο στην υλοποίηση των καλλιτεχνικών του οραμάτων του, υπό το πρίσμα μιας πιο «στρατευμένης» πορείας την οποία σχεδιάζει και οδηγεί. Μια έκφραση πρωτοπορίας που ανθεί σε επαναστατικά εδάφη όπου κατακλύζονται από ριζοσπαστικές, κοινωνικές και πολιτικές αλλαγές. Άρα μιλάμε για μια κρίσιμα επίκαιρη συνθήκη. Πως εξελίσσονται οι πρόβες για μια παράσταση σαν κι αυτή;
Καθώς το κέντρο βάρους μετατοπίζεται από το τελειωμένο έργο στην διαδικασία που το δημιουργεί και γίνεται «εξέλιξη» μέσα στο χώρο και το χρόνο παύοντας να είναι στατικό αποτέλεσμα, οι πρόβες αποκτούν ζωτική σημασία κι ακολουθούν μια διαφορετική από το συνηθισμένο, πορεία. Το τυχαίο ενσωματώνεται σαν συντελεστής στην δημιουργική διαδικασία κι οι ηθοποιοί μαθαίνουν να χρησιμοποιούν τους εαυτούς τους σαν εργαλεία πέρα από συγκινησιακά ή ιδεολογικά βιώματα.
Τελειώνοντας θα ήθελα να σε ρωτήσω για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το κοινό σε μια περφόρμανς του κινήματος των Μικτών Μέσων; Το κοινό είναι κομμάτι της διαδικασίας κι η παράσταση κινείται ανάμεσα στους θεατές δίνοντάς τους το δικαίωμα της συμμετοχής καθώς επιλέγουν κάθε φορά προς τα πού θα στρέψουν το βλέμμα ή την προσοχή τους στην διάρκεια μιας σειράς αδέσμευτων δράσεων οι οποίες επαναπροσδιορίζουν διαρκώς το χωροχρονικό πλαίσιο. Η διάρκεια της περφόρμανς είναι 35΄ κάθε φορά και κινείται σαν σε κινηματογραφική λούπα, σε επανάληψη. Συμμετέχουν: Ηθοποιοί: Ραφίκα Σαουίς, Νικολίτσα Αγγελακοπούλου Εικαστικός: Ηλίας Πούλος Χορεύτρια: Δήμητρα Χαραλάμπους Μουσικός: Πάρης Μπάκας
Συνεργάστηκαν: Λεωνίδας Παπαδόπουλος, Jesus-Δέσποινα, Scott Thomas, Λουκάς Δημητρέλλος
Φωτογράφιση: Νικόλας Σταυρόπουλος
Πρεμιέρα: Δευτέρα 14 Μαίου 2012
Παραστάσεις: Δευτέρα 14 & Τρίτη 15 Μαίου, 2012
Έναρξη: 20.30 Λήξη: 23.30 | Διάρκεια περφόρμανς 35 λεπτά κάθε φορά
Είσοδος ελεύθερη
BETON7 Πύδνας 7, Βοτανικός - Αθήνα 11855 (στάση μετρό ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ) τηλ. 0030 210 7512625 | www.beton7.com – info@beton7.com
|