Σχετικά άρθρα
Η ΜΥΤΗ |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη | ||
Παρασκευή, 27 Μάιος 2011 06:59 | ||
Η μύτη Του Νικολάι Γκόγκολ
Ένας ανερχόμενος, φιλόδοξος δικαστικός πάρεδρος ξυπνάει ένα πρωί για να ανακαλύψει ότι εμπόδιο στην κοινωνική και επαγγελματική του ανέλιξη αποτελεί το γεγονός πως έχει χάσει τη μύτη του. Ο κουρέας Γιακόβλεβιτς κι η γυναίκα του η Πράσκοβγια ανησυχούν καθώς η μύτη φαίνεται να έχει απολεσθεί μετά από ένα κάπως πιο βίαιο από τα συνηθισμένα ξύρισμα. Η Μύτη πάλι έχει ανακαλύψει τις χαρές της ανεξαρτησίας της και δεν εμφανίζεται καθόλου πρόθυμη να επιστρέψει στον απελπισμένο ιδιοκτήτη της. Το σουρεαλιστικό διήγημα του Γκόγκολ αποδόθηκε σκηνικά από τον ταλαντούχο Ανδρέου και τους εξ ίσου ταλαντούχους ηθοποιούς και μουσικούς του σαν ένα σκοτεινό ονειρόδραμα, ένας εφιάλτης γεμάτος αποχρώσεις με απρόβλεπτες ανατροπές κι ακραίες εξάρσεις. Ανάμεσα στο σκληρό γερμανικό καμπαρέ, τις σκοτεινές φιγούρες των «Tiger Lillys», τα σουρεαλιστικά σώου της Βρετανικής σκηνής και το Μπρεχτικό οπερετικό δράμα, η παράσταση προσφέρει μέσα από την διήγηση της παράλογης ιστορίας εικόνες-σπαράγματα και ακραίες δράσεις που ξεπηδούν από υποσυνείδητες παρακρούσεις για να προσγειωθούν με σκωπτική χάρη στις συμβάσεις ενός κατεστημένου κοινωνικού γίγνεσθαι. Κινησιολογία και ερμηνευτική απόδοση που αντλεί από το καρτούν, τον βωβό κινηματογράφο και τη μιμική εντοπίζει τα ανατρεπτικά στοιχεία του ρώσου συγγραφέα, αξιοποιώντας το ειρωνικό του βλέμμα και το τσουχτερό του χιούμορ. Το σκηνικό, ονειρικό και μαγικό, ένα αντεστραμμένο δωμάτιο-κρεββατοκάμαρα που αναπτύσσεται στο ταβάνι, λειτουργεί και ως πλαίσιο κι ως αιχμηρός σχολιασμός ενώ το μακιγιάζ και τα κοστούμια υπερτονίζουν τις ιδιότητες και τις προθέσεις των ηρώων αναιρώντας ταυτόχρονα κάθε υπόμνηση σοβαροφάνειας, Η μουσική και οι άριες εμβολίζουν τις διαταραγμένες ψυχολογίες των ηρώων και σχολιάζουν την εξέλιξη των δράσεων, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα εκτυφλωτικής παράνοιας και ακραίας, υποχθόνιας ανατρεπτικότητας. Το όλο εγχείρημα δεν θα είχε την επιτυχία που του αρμόζει αν δεν στηρίζονταν από τις εξαιρετικές ερμηνείες των τριών ηθοποιών οι οποίοι δούλεψαν με αυστηρή πειθαρχία αλλά και με σπουδαία υποκριτική πληρότητα ώστε να εκπληρώσουν το σκηνοθετικό όραμα με ακρίβεια, καθαρότητα, συνέπεια και εκφραστικότητα. Ο Καρδώνης μας εξέπληξε με την σκηνική του ετοιμότητα και την σχεδόν μαθηματική ακρίβεια των κινήσεων του, τις διαρκείς ανατροπές των κωδίκων του και την ικανότητά του να μεταμορφώνεται σε δευτερόλεπτα. Ο Ιακωβίδης παρέκαμψε τους σκοπέλους της σχηματοποίησης και ερμήνευσε απολαυστικά όλους τους χαρακτήρες προσφέροντάς μας ατόφια σκηνική απόλαυση. Η Τσινάρη πέρασε από ρόλο σε ρόλο με εκπληκτική άνεση, δίνοντας ρεσιτάλ ως η σχεδόν βωβή θεραπαινίδα του ήρωα ενώ εξ ίσου επαρκώς απέδωσε ακόμα και την εντελώς βουβή, ακίνητη κι εν τούτοις ξεκαρδιστική Μαντόνα-άγαλμα. Ο Πεδιαδιτάκης σχολίασε εύστοχα τα φαρσικά στιγμιότυπα με τις οπερετικές εξάρσεις του κι ο Παρασκευάς υπήρξε θαυμάσιος και στις μουσικές του παρεμβάσεις αλλά και όσον αφορά την εντυπωσιακή σκηνική του παρουσία, δίνοντας την δυναμική εκκίνηση στην έναρξη της παράστασης και ενισχύοντας στην πορεία τους υποβόσκοντες σκηνοθετικούς σχολιασμούς και την υποβλητική ατμόσφαιρα των επί μέρους δράσεων. Η παράσταση θα παίζεται ως τις αρχές Ιουνίου. Μην την χάσετε! Σκηνοθεσία: Βασίλης Ανδρέου Τενόρος: Γιάννης Πεδιαδιτάκης Παίζουν: Στέλιος Ιακωβίδης, Νίκος Καρδώνης, Σοφία Τσινάρη
Κολωνού 31 Μεταξουργείο (μετρό ΜΕΤΑΞΟΥΡΓΕΙΟ) Ημέρες παραστάσεων: Τετάρτη, Παρασκευή & Κυριακή στις 21.00
Διάρκεια: 50 λεπτά Τηλέφωνο: 6981 802544 Τιμή εισιτηρίου: 12 ευρώ γενική είσοδος/ Για όσους το επιθυμούν, υπάρχει η δυνατότητα αγοράς ενός εισιτηρίου των 18 ευρώ που αντιστοιχεί σε δύο παραστάσεις του ΣΥΝΕΡΓΕΙΟΥ. |
Σχόλια