Σχετικά άρθρα
ΕΡΩΤΟΓΕΝΕΙΣ ΖΩΝΕΣ |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη |
Τρίτη, 05 Απρίλιος 2011 08:21 |
Ερωτογενείς Ζώνες του Frank Vickery Η υπόθεση του έργου
Η κωμωδία αυτή του εξηντάχρονου Βρετανού συγγραφέα ο οποίος φέρει στο ενεργητικό του τριάντα έργα, θεωρείται η πιο ενδιαφέρουσα και επιτυχημένη δουλειά του ενώ στη χώρα μας πρωτοανέβηκε το 2009 στη Θεσσαλονίκη από τον ίδιο σκηνοθέτη. Η δράση εξελίσσεται σε τρία διαμερίσματα τα οποία βρίσκονται σε δύο διαφορετικές ζώνες του Λονδίνου και τα οποία συνθέτουν ένα κοινό σκηνικό χώρο. Ένας νεαρός ομοφυλόφιλος ο Μάικλ, κατοικεί στο ένα από αυτά και σύντομα αποκτά ένα συγκάτοικο τον όμορφο και δυναμικό Άντριου, ο οποίος δείχνει ενθουσιασμένος με την προοπτική της συγκατοίκησης αφού μάλλον θα του είχε βγει η πίστη ψάχνοντας για σπίτι στο Λονδίνο. Ο Μάικλ αρχίζει αμέσως να ονειρεύεται μια σχέση με τον συγκάτοικό του, αυτός όμως έχει ερωμένη και μάλιστα παντρεμένη, την Λέσλυ, η οποία μένει στο δεύτερο διαμέρισμα μαζί με τον σύζυγό της Τομ και την εφιαλτική, άρρωστη μητέρα του. Η Λέσλυ προσπαθώντας να ξεφύγει από την οικογενειακή ρουτίνα καταφεύγει στην αγκαλιά του Άντριου ελπίζοντας κατά βάθος να αντικαταστήσει μ’ αυτόν, τον αδιάφορο και καταπιεστικό σύζυγό της. Η κολλητή φίλη του Μάικλ, η Άλισον μένει στο τρίτο διαμέρισμα και από μία μάλλον απίθανη σύμπτωση έχει ως εραστή της εδώ και χρόνια, τον Τομ. Η ιστορία ξεκινάει από το τέλος και κινείται αποσπασματικά προς την πηγή της δράσης αποκαλύπτοντάς μας ένα γαϊτανάκι ερωτικών περιπετειών μέσα από τις οποίες όμως κανείς δεν μοιάζει ούτε ερωτευμένος πραγματικά ούτε και ικανοποιημένος ψυχικά. Οι παράλληλες δράσεις μέσα στα τρία διαφορετικά σπίτια φέρνουν σε αντιπαράθεση τους ήρωες και τις σχέσεις αποκαλύπτοντας παράδοξες συγγένειες αλλά και απρόβλεπτες αντιθέσεις ανάμεσα σ’ αυτούς τους ανθρώπους που επιθυμούν μάταια να ακουμπήσουν ο ένας στον άλλο αφού τα «εγώ» κι οι προσδοκίες τους διαρκώς συγκρούονται ενώ ταυτόχρονα το οικογενειακό τους περιβάλλον μοιάζει ανίκανο να στηρίξει ευοίωνα την καθημερινότητά τους και τους ωθεί σε διαρκείς αποδράσεις. Ο Μάικλ διαπιστώνει σύντομα πως ο Άντριου έχει εραστή αλλά όταν επιχειρεί να τον ανακαλύψει έρχεται αντιμέτωπος με την Λέσλυ. Ωστόσο έχει περάσει κι αυτός μια ερωτική βραδιά με τον συγκάτοικό του ο οποίος σύντομα θα μάθει πως η ερωμένη του είναι πιθανώς έγκυος και μάλιστα μαζί του αφού δεν έχει σχέσεις με τον σύζυγό της εδώ και χρόνια. Ένα ταξίδι στην Ισπανία, το όνειρο κάθε πικραμένου Εγγλέζου, ένα δείπνο χωρίς ακυρώσεις, περιορισμό χρόνου και ψεύτικες δικαιολογίες, μια βραδιά που να υπόσχεται κάτι περισσότερο από σεξ αποδεικνύονται για τα ζευγάρια των ιστοριών αυτών ανέφικτες προσδοκίες ενώ απρόβλεπτες κι οδυνηρές αποκαλύψεις διαδέχονται η μία την άλλη προκαλώντας ασφυκτικές καταστάσεις. Τα ψέματα, τα μυστικά, οι απατηλές υποσχέσεις εντείνουν το φαύλο κύκλο βαρύνοντας εξ ίσου εκείνους που κρύβονται με εκείνους που φανερώνονται. Στιγμές αυτοσυνείδησης αλλά και δυναμικές συγκρούσεις δυναμιτίζουν την επικοινωνία, αναδεικνύοντας τις κρυμμένες πτυχές των χαρακτήρων και ανατρέποντας τις κεκτημένες ισορροπίες. Μια έξυπνη μαύρη κωμωδία που καμουφλάρει έντεχνα τις δραματικές εντάσεις πίσω από κωμικά περιστατικά και αναδεικνύει τους διαφορετικούς χαρακτήρες φέρνοντας τους αντιμέτωπους με τον βαθύτερο φόβο τους, αυτόν της μοναξιάς. Η παράσταση Μια ενδιαφέρουσα παράσταση σκηνοθετημένη με χιούμορ σε γοργούς αν και λίγο άνισους ρυθμούς. Ο ρόλος του Μάικλ ξεκίνησε υπερβολικά σχηματικός στις κωμικές του εκφάνσεις αλλά αναδείχτηκε στην πορεία μέσα από την αντίθεση με τα δραματικά του στοιχεία. Οι παράλληλες και ταυτόχρονες δράσεις ανέδειξαν τις αντιθέσεις και τις αποχρώσεις των χαρακτήρων, διατηρώντας μια ενδιαφέρουσα ισορροπία ανάμεσα στο κωμικό και το δραματικό στοιχείο. Ο Ελ Σερίφ παρά τα προβλήματα άρθρωσης και την σκηνική του ανωριμότητα κατάφερε να αποδώσει τις έντονες σκηνές με πειστικότητα και συγκινησιακή πληρότητα. Ο Ιμπραημάκης υπερασπίστηκε το ρόλο του με κέφι και δυναμισμό αλλά επίσης πρέπει να προσέξει την ορθοφωνία του. Ο Κοντοπόδης κι η Αποστολοπούλου ανέδειξαν τους χαρακτήρες τους μέσα από μια πιο ώριμη και μετρημένη υποκριτική. Η πολύ όμορφη Ψαρρά χρειάζεται κάποια ακόμα εξέλιξη στα εκφραστικά της μέσα για να αξιοποιήσει πλήρως τα αξιόλογα υποκριτικά της προσόντα.
Θέατρο «ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΤΑΜΙΤΗΣ» Ιλισίων 21 και Κερασούντος Ιλίσια Τηλέφωνο – Fax : 2155001300, 2117055107 Κεντρική Σκηνή
Απόδοση: Αλέξανδρος Λιακόπουλος – Γιώργης Κοντοπόδης Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Λιακόπουλος Χορογραφία: Μυρτώ Παπαδοπούλου Σκηνικά – κοστούμια: Ηλίας Γραμματικός Μουσική: Χρήστος Γκουγκούμας Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Παίζουν: Βιργινία Αποστολοπούλου Γεράσιμος Ελ Σερίφ Μανώλης Ιμπραημάκης Γιώργης Κοντοπόδης Γωγώ Ψαρρά
Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο βραδινή στις 21 : 30 Τετάρτη ( λαϊκή ) και Κυριακή απογευματινή στις 20 : 30
Τιμές εισιτηρίων: 17 Ευρώ, 15 Ευρώ ( φοιτητικό – λαϊκή απογευματινή )
Μέσα μεταφοράς στο θέατρο: Λεωφορεία 608, 622, 235 ( στάση ΕΥΔΑΠ ) – 550, Α5 ( στάση Μέγαρο μουσικής ) – Μετρό στάση Μέγαρο Μουσικής
Διάρκεια παράστασης : 90 λεπτά |