Σχετικά άρθρα
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ z2 |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη | |||
Σάββατο, 11 Ιούνιος 2016 11:01 | |||
Θεατρική Ομάδα z2Ερωτικές επιστολές Πορτογαλίδας μοναχήςΚυριακή 12 Ιουνίου στις 20:45 & Δευτέρα 13 Ιουνίου στις 22:00
Η Πορτογαλίδα μοναχή Μαριάννα Αλκοφοράντο ερωτεύτηκε παράφορα τον Γάλλο αξιωματικό De Chamilly ο οποίος την εγκατέλειψε απρόσμενα. Οι επιστολές που του έγραψε από το 1667 ως το 1668, αποτελούν το πρώτο επιστολικό μυθιστόρημα. Σε αυτές διατυπώνεται με απλές λέξεις και ειλικρίνεια ο λαβύρινθος των σκέψεων και των συναισθημάτων μιας τρελαμένης από τον έρωτα ψυχής. Το κείμενο της παράστασης βασίστηκε στη μετάφραση του Γιώργου Πράτσικα, εκδόσεις Γκοβόστη (1945) Πως πήρε το όνομα της η ομάδα και πως συναντηθήκατε; Το όνομα μας δε θέλαμε να σημαίνει κάτι. Σαν αστείο μας προέκυψε,επειδή το επίθετο και των δύο αρχίζει από ζήτα. Γι' αυτό z2. Γνωριστήκαμε σε ένα σεμινάριο υποκριτικής. Έκτοτε κάνουμε παρέα. Σχεδόν κάθε Κυριακή πρωί πίναμε τον καφέ μας, μιλώντας για το θέατρο, κάτι που είδαμε ή διαβάσαμε και συνεννοούμασταν ωραία. Μέσα σε όλες αυτές τις κουβέντες αναφέρθηκαν και οι «Ερωτικές Επιστολές Πορτογαλίδας Μοναχής» της Μαριάννας Αλκοφοράντο, ήταν μια ανάγκη της Χρυσούλας να δουλέψει αυτό το κείμενο και αποφασίσαμε να το δουλέψουμε μαζί. Οι «Ερωτικές Επιστολές Πορτογαλίδας Μοναχής», είναι η πρώτη δουλειά της ομάδας z2 .
Με τι κριτήριο διαλέξατε το θέμα της περφόρμανς; Οι Επιστολές αυτές γράφτηκαν το 1667 από μια γυναίκα, έγκλειστη σε ένα μοναστήρι στην Πορτογαλία και απευθύνονται στον μοναδικό εραστή της, έναν Γάλλο αξιωματικό, που πια την έχει εγκαταλείψει. Τα λόγια της έχουν τη συσσώρευση ενός ανθρώπου, που δεν έχει κανένα μέσο επικοινωνίας, αλλά αντιθέτως έχει πολύ χρόνο για να δοθεί στις σκέψεις του απόλυτα. Η Μαριάννα γίνεται ηρωίδα γιατί η πορεία που διαγράφει και αποτυπώνεται στα γράμματά της, δεν είναι η αναμενόμενη. Ο έρωτάς της μεταπηδάει από το φως στο σκοτάδι, αλλά δεν γίνεται αυτοκαταστροφικός. Πρόκειται για μία γενναία και ειλικρινή ψυχή που τολμάει να αντιπαρατεθεί με τις ψευδαισθήσεις της.
Τι πιστεύετε για τις ομάδες στη χώρα μας και με ποιο τρόπο συνεισφέρουν στην εξέλιξη της θεατρικού μας τοπίου; Είναι ο μοναδικός τρόπος για πολλούς ανθρώπους να συνεχίσουν να εργάζονται και καλώς κάνουν. Μέσα από την εργασία όλων αυτών των ανθρώπων παράγεται έργο, αυτό είναι τεράστιο όφελος.
Πως αντιμετωπίζετε τα έξοδα της παραγωγής και τι θα επιθυμούσατε σαν ενίσχυση από το κράτος στην προσπάθεια σας; Είναι συγκινητικό πόσοι άνθρωποι προσφέρθηκαν να βοηθήσουν αφιλοκερδώς, μειώνοντας τα έξοδα της παραγωγής στο ελάχιστο. Μας παραχωρήθηκε χώρος προβών, ενώ ταλαντούχοι φίλοι συνεργάστηκαν μαζί μας για τα σκηνικά, τα κουστούμια, τη φωτογράφιση κλπ. Είναι άλλο ένα παράδειγμα της ελληνικής πραγματικότητας, όπου απέναντι στην απουσία του κράτους και την οικονομική ύφεση στέκονται οι ανθρώπινες σχέσεις και η φαντασία. Φυσικά αυτό δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να αμειβόμαστε. Το πρόβλημα σήμερα στη χώρα μας είναι καθολικό. Η εποχή μας δεν έχει το κράτος σύμμαχο, γι' αυτό αναζητούμε όλοι την αυθυπαρξία μας.
Μιλήστε μου για το Off-Off και το Επί Κολωνώ Μας δίνεται η δυνατότητα να παρουσιάσουμε τη δουλειά μας σε επαγγελματικές συνθήκες και να τη δουν αρκετοί άνθρωποι μεταξύ των οποίων και άνθρωποι του θεάτρου. Επίσης, το off - off αποτέλεσε την αφορμή να κάνουμε πράξη μία ιδέα μας που από τη στιγμή που ολοκληρώθηκε ελπίζουμε πως θα συνεχίσει την πορεία της και μετά το φεστιβάλ.
Ποια είναι η γραμμή της ομάδας και με ποιο τρόπο θα την εξελίξετε στην πορεία; Αν και προερχόμαστε από διαφορετικές σχολές και έχουμε κάνει πολύ διαφορετικές συνεργασίες, με έκπληξη ανακαλύψαμε ότι έχουμε κοινούς κώδικες και κοινή αντίληψη για το θέατρο. Στη δουλειά μας δώσαμε προτεραιότητα στο κείμενο και αφεθήκαμε να μας οδηγήσει τόσο σκηνικά όσο και ρυθμικά. Δοκιμάσαμε πολλά πράγματα, αλλά το ίδιο το κείμενο μας έδειχνε ποια από αυτά ήταν περιττά και ποια αναγκαία. Η έρευνα που ξεκίνησε από το συγκεκριμένο έργο, ελπίζουμε να συνεχιστεί και με άλλα κείμενα, ώστε να αναπτύξουμε κι εμείς ακόμα περισσότερο την κοινή μας αντίληψη και γλώσσα.
Πείτε μου την γνώμη σας για το Επί Σκηνής Το Επί Σκηνής είναι πολύ ποιοτικό διαδικτυακό περιοδικό με πολύ ενδιαφέρουσες κριτικές και συνεντεύξεις. Συνεχίστε την καλή δουλειά. Σκηνοθεσία: Χρυσούλα Ζαχαριάδη, Γενοβέφα Ζάγγα Σκηνικά/Κοστούμια: Δάφνη Παπαϊωάννου Φωτογραφίες/Video: Αγγελίνα Βοσκοπούλου Σχεδιασμός φωτισμού: Μίμης Δημόπουλος Φωτογραφίες: Γιάννης Καραμπάτσος Παίζουν: Χρυσούλα Ζαχαριάδη, Γενοβέφα Ζάγγα Διάρκεια παράστασης: 45 λεπτά
Το Φεστιβάλ θα διεξαχθεί από 28 Μαΐου έως 28 Ιουνίου 2016 με συμμετοχή 31 θεατρικών σχημάτων Η διάρκεια κάθε παράστασης δεν θα υπερβαίνει τα 60 λεπτά. Εισιτήριο: Η γενική είσοδος είναι 5,00€ για τη μία παράσταση Ώρα έναρξης: καθημερινά στις 20:45 για την πρώτη παράσταση Doors Open at: 19:30 Δείτε το trailer του φεστιβάλ: https://youtu.be/g584jSlkGMc Επί Κολωνώ» (Κεντρική σκηνή) Ναυπλίου 12 & Λένορμαν 94 Κολωνός (Σταθμός Μετρό: Μεταξουργείο) Τηλέφωνο: 2105138067 8
|