Σχετικά άρθρα
ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΟΥΛΟΥΓΟΥΡΗΣ |
![]() |
![]() |
Συντάχθηκε απο τον/την Νεκτάριος-Γεώργιος Κωνσταντινίδης | |||
Τετάρτη, 31 Μάρτιος 2010 23:05 | |||
Βασίλης Μπουλουγούρης
Πώς να μιλήσεις για τις σπουδές που έχει κάνει αυτό το παιδί μέσα σε λίγες γραμμές; Είναι μόλις 28 χρονών και είναι ήδη κάτοχος διδακτορικού στην ψυχολογία από το Πανεπιστήμιο του Cambridge (έχει δυο μεταπτυχιακά κι έχει τελειώσει την Πάντειο αλλά και ένα μεγάλο αριθμό επιστημονικών δημοσιεύσεων, συμμετοχές σε συνέδρια, διακρίσεις κτλ) Ας αρκεστούμε στη θεατρική του ενασχόληση. Αριστούχος απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Καρόλου Κουν, έχει συνεργαστεί με σημαντικούς σκηνοθέτες του χώρου: Θόδωρος Τερζόπουλος («Οι Επίγονοι»), Λευτέρης Βογιατζής («Λαχταρώ», «Σχολείο Γυναικών»), Ρούλα Πατεράκη («Οιδίπους Τύραννος», «Οιδίπους επί Κολωνώ»), Θανάσης Σαράντος («Ο Σκύλος, η Νύχτα και το Μαχαίρι») και Δημήτρης Λιγνάδης («Συμπόσιο Ένα, Περί Έρωτος») Γιατί ξεκίνησες να κάνεις θέατρο; Καθαρά για ψυχοθεραπευτικούς λόγους. Νομίζω αυτό αρκεί. Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας νέος δημιουργός στο θεατρικό χώρο; Οικονομικά κυρίως. Ηθοποιός, έχει καταλήξει στις μέρες μας να είναι χόμπυ και όχι επάγγελμα. Κανείς σχεδόν από τους νέους ηθοποιούς δεν μπορεί να ζήσει από αυτό και κατά συνέπεια να αφιερωθεί «ψυχή τε και σώματι» στο θέατρο. Αν σκεφτεί κανείς ότι ο ηθοποιός πρέπει να επιμορφώνεται συνεχώς σε διάφορους τομείς που αφορούν στην τέχνη του (υποκριτική, κίνηση, τραγούδι κ.α. - επιμόρφωση ακριβή, καθώς παρέχεται από ιδιωτικούς φορείς) και παράλληλα να εργάζεται με πενιχρές τις περισσότερες φορές αποδοχές, καταλαβαίνετε πως θα οδηγηθεί με μαθηματική ακρίβεια στην αποχώρηση από το επάγγελμα και την αναζήτηση άλλων βιοποριστικών λύσεων. Ποια είναι τα θεατρικά όνειρά σου; Όνειρό μου ήταν να ασχοληθώ με το θέατρο αποκλειστικά και να συνεργαστώ με ανθρώπους που θαύμαζα από μικρό παιδί. Μέχρι στιγμής το έχω καταφέρει και είμαι πολύ ευχαριστημένος για αυτό. Ο στόχος μου στο εξής είναι να παραμείνω ενεργά στο χώρο και να συνεχίσω να συνεργάζομαι με εμπνευσμένους ανθρώπους σε ενδιαφέρουσες δουλειές. Ποιοι δάσκαλοι δια ζώσης ή με το έργο τους σε εμπνέουν; Από τους σκηνοθέτες στο πλευρό των οποίων μαθήτευσα θα ήθελα να ξεχωρίσω το Λευτέρη Βογιατζή, τη Ρούλα Πατεράκη και τον Δημήτρη Λιγνάδη. Ελπίζω να έχω την ευκαιρία να συνεργαστώ μαζί τους και στο μέλλον. Άλλοι σκηνοθέτες-δάσκαλοι με τους οποίους δεν έχω ακόμα συνεργαστεί αλλά θα δούλευα με πολλή χαρά μαζί του είναι ο Νίκος Μαστοράκης και ο Δημήτρης Μαυρίκιος. Τι πιστεύεις για τη θεατρική παιδεία και τους πολιτιστικούς θεσμούς στη χώρα μας; Είμαστε ακόμη πολύ πίσω στο θέμα της θεατρικής παιδείας. Η δραματική σχολή είναι αποκούμπι για πολλούς που αποφασίζουν να ακολουθήσουν την υποκριτική τέχνη. Υπάρχει έλλειψη τόσο εκπαιδευμένων δασκάλων όσο και μαθητών με ισχυρά κίνητρα και υψηλό μορφωτικό επίπεδο. Παρά ταύτα πάντα υπάρχουν οι φωτεινές εξαιρέσεις τόσο ανάμεσα στους διδάσκοντες όσο και στους διδασκόμενους. Θα πρέπει οι θεατρικές σπουδές να εστιάζουν τόσο σε σύγχρονα συστήματα διδασκαλίας της υποκριτικής όσο και στην πολυεπίπεδη καλλιέργεια των διδασκομένων. Ως προς τους πολιτιστικούς θεσμούς θεωρώ ότι το Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου και το Φεστιβάλ Χορού της Καλαμάτας αποτελούν πρότυπα, με βάση τα οποία πρέπει να αναδιαμορφωθεί ο πολιτιστικός ορίζοντας της χώρας μας. Πώς επιλέγεις τις συνεργασίες σου; Προσπαθώ να επιλέγω συνεργασίες με δημιουργούς που η μαθητεία μου κοντά τους θα έχει μακροπρόθεσμα αποτελέσματα, δηλαδή δε θα αφορά μόνο τη συγκεκριμένη παράσταση στην οποία συνεργαζόμαστε, αλλά θα αποτελεί παρακαταθήκη για μελλοντικές δουλειές μου. Για παράδειγμα, οι συνεργασίες μου με το Λευτέρη Βογιατζή καθώς επίσης και τη Ρούλα Πατεράκη αποτέλεσαν ορόσημα που θα συνοδεύουν πάντα τις δουλειές μου στο θέατρο από εδώ και πέρα. Ποια κατά τη γνώμη σου είναι τα βασικά προσόντα ενός νέου δημιουργού; Καλλιέργεια και κατάρτιση στον τομέα του, διαρκής επιμόρφωση και ενημέρωση για ό,τι καινούριο συμβαίνει στο χώρο του θεάτρου, όρεξη για δουλειά, σωστή επιλογή συνεργατών και ξεκάθαροι στόχοι. Τι πιστεύεις για τις θεατρικές ομάδες; Οι θεατρικές ομάδες είναι ένα ζωντανό κύτταρο στο θεατρικό οργανισμό της πόλης μας. Οι πειραματισμοί τους οδηγούν τις περισσότερες φορές σε ενδιαφέροντα αποτελέσματα. Νομίζω ότι η πολιτεία θα πρέπει να φανεί γενναιόδωρη στις θεατρικές νεανικές ομάδες για να μπορέσει το ελληνικό θέατρο να παρακολουθεί τις διεθνείς θεατρικές εξελίξεις και να συμμετέχει ενεργά σε αυτές. Ποια είναι τα προσεχή σου σχέδια; Μόλις τελείωσε μία εξαιρετική συνεργασία που είχα με τον Δημήτρη Λιγνάδη στο «Θέατρο Θησείον» του Μιχαήλ Μαρμαρινού. Τώρα συζητάω για την προσεχή θεατρική σεζόν αλλά είναι νωρίς ακόμα για οριστικές αποφάσεις.
|