Σχετικά άρθρα
Η ΚΑΚΟΜΟΙΡΑ ΤΗΣ ΝΑΠΟΛΙ |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη |
Πέμπτη, 04 Νοέμβριος 2010 09:34 |
Η κακομοίρα της Νάπολι σε διασκευή του λογοτεχνικού βιβλίου της Elena Ferrante «I giorni dell’ abandono» Το μυθιστόρημα Μια γυναίκα εγκαταλείπεται από τον άντρα της και επιχειρεί να κατέλθει στα άδυτα του διαταραγμένου ψυχισμού μιας άλλης εγκαταλελειμμένης, της «κακομοίρας της Νάπολι», η οποία αποτελεί έντονη μνήμη των παιδικών της χρόνων για να βιώσει την κατάθλιψη, την παράνοια και την απελπισία στα οριακά τους σημεία, εκεί που καραδοκεί το «κενό συνείδησης», αυτό που καταλαμβάνοντας δήθεν τον άντρα της υπήρξε το πρόσχημα για την υπονόμευση του γάμου της. Φτάνει έτσι στο οριακό σημείο όπου η λύτρωση δεν είναι παρά η αποδοχή μιας οδυνηρής πραγματικότητας. Ο ψευδαισθησιακός κόσμος έχει καταλυθεί κι η διαπίστωση πως ο σύζυγός της υπήρξε ψεύτης και πως η ευθύνη της ήταν η αδιαμαρτύρητη αποδοχή του ψεύδους του μαζί με την διακριτική αλλά και καθοριστική παρουσία ενός παράξενου γείτονα, μουσικού την οδηγούν στο κέντρο της δύναμής της και στην ουσία της αληθινής της ύπαρξης.
Μια καλά μελετημένη διασκευή Πρόκειται για μια διασκευή του ομώνυμου μυθιστορήματος που παρουσιάζεται σαν μονόλογος διάρκειας μιας ώρας και τριάντα λεπτών ορίζοντας τις μεταπτώσεις της ηρωίδας και το κόστος της ουσιαστικής ενηλικίωσής της μέσα από τις επιπτώσεις του χωρισμού στον εύθραυστο ψυχισμό της. Η γυναίκα ανακαλύπτει τον πόνο και τον αφήνει να την καταλάβει για να αντιληφθεί πως όταν ο έρωτας περνάει μέσα από το χωνευτήρι της οδύνης δοκιμάζεται τόσο, ώστε αν δεν έχει υπόσταση, καταλύεται. Η οδυνηρή εξάρτηση από τον πρώην σύζυγό της λύεται κι απελευθερώνεται από την ανώφελη επιδίωξη της διάσωσης μέσα της, ενός κατά συνθήκη έρωτα, στην πραγματικότητα μιας εξάρτησης που ντύθηκε το ρούχο του έρωτα. Το έργο δεν επιχειρεί να εμβαθύνει ψυχαναλυτικά και να ορίσει τα σκοτεινά τοπία της αγάπης και των νοσηρών της ολισθημάτων κι αρκείται στην έκθεση των σκέψεων της ηρωίδας, στη διήγηση των καθημερινών περιστατικών της οδύσσειάς της και στην εξιστόρηση των συναισθηματικών της μεταπτώσεων. Αλλά διαθέτει απλότητα, ακρίβεια και συνέπεια όσον αφορά την εσωτερική πορεία της γυναίκας και τις εκρήξεις που βαθμιαία οδηγούν στην επίγνωση του φινάλε.
Μια εξαιρετική ερμηνεία Η έκπληξη της βραδιάς ήταν η υποδειγματική ερμηνεία της Μοσχοβάκου η οποία απέδειξε ότι διαθέτει εξαιρετική σκηνική παρουσία, ερμηνευτικό βάθος, πλούτο εκφραστικών μέσων, αφοπλιστική αμεσότητα και έντονο δυναμισμό. Ικανή να εκμεταλλευτεί κάθε απόχρωση του δύσκολου ρόλου της ενσάρκωσε την ηρωίδα χωρίς περιττές σκηνοθετικές παρεμβάσεις, με απλότητα, χιούμορ, ακρίβεια και ευκρίνεια, προσφέροντας ανόθευτη συγκίνηση αλλά και στιγμές αυθεντικής θεατρικής απόλαυσης.
Συντελεστές Διασκευή: Μαρία Τσαρούχα, Πέπη Μοσχοβάκου Σκηνοθεσία: Μαρία Τσαρούχα Σκηνικά: Γιώργος Χατζηνικολάου Φωτισμοί: Μαρία Τσαρούχα, Πάνος Κουκουρουβλής Μουσική-μουσική επιμέλεια: Γιάννης Γιούνης, Μαρία Τσαρούχα Μουσική επεξεργασία: Νίκος Μαρινόπουλος Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Καραβασίλη Παίζουν: Όλγα: Πέπη Μοσχοβάκου Καράνο: Γιάννης Γιούνης Παραστάσεις: Κυριακή, Τρίτη στις 21.30 στο Φουαγιέ Περίοδος Παραστάσεων: 17 Οκτωβρίου– 23 Ιανουαρίου 2011 Έως Τρίτη 7/12/10 οι παραστάσεις συνεχίζονται κανονικά κάθε Κυριακή & Τρίτη
Θέατρο Επί Κολωνώ Τηλέφωνο: 210 5138067 Ναυπλίου 12 & Λένορμαν 94, Κολωνός (στάση μετρό Μεταξουργείου) |
Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 05 Δεκέμβριος 2010 15:10 |