Σχετικά άρθρα
ΜΑΝΟΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη | |||
Κυριακή, 17 Μάρτιος 2019 17:15 | |||
Μάνος Αντωνιάδης Ο Μάνος Αντωνιάδης είναι πολύ ταλαντούχος μουσικός και βαθιά ευγενής άνθρωπος με την ουσιαστική έννοια της λέξης και θέλω να πιστεύω πως έχω την τιμή να είναι και φίλος μου. Είναι ο ένας από τους δύο ιδρυτές του πολυαγαπημένου μας Vault μαζί με τον Δημήτρη Καρατζιά κι ο οικοδεσπότης μας από το 2012 που άνοιξε ο φιλόξενος αυτός πολυχώρος για να υλοποιήσουν τα οράματα τους δύο ανθρώπων με τόλμη, έμπνευση κι αστείρευτη ενεργητικότητα. Κατάγεται από την Κύπρο και έχει ολοκληρώσει ανώτατες σπουδές μουσικής και σύνθεσης στην Ρώμη και στην Γερμανία, ενώ έχει επίσης παρακολουθήσει σεμινάρια και εργαστήρια όσον αφορά το soundtrack στο θέατρο και στον Κινηματογράφο. Έχει εργαστεί ως μουσικός σεταινίες μικρού μήκους, διαφημιστικά σποτ, ηχογραφήσεις και έχει γράψει μουσική για επιδείξεις μόδας και κυρίως για θεατρικές παραστάσεις. Επίσης παραδίδει μαθήματα μουσικής και παράλληλα δουλεύει πάνω στα δικά του μουσικά projects». Φέτος έγραψε την μουσική και τα τραγούδια για την παράσταση-μιούζικαλ «Χορεύοντας στο σκοτάδι» βασισμένη στο σενάριο της ομώνυμης ταινίας του Τρίερ σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καρατζιά και για άλλη μία φορά μάς μάγεψε με τις μελωδίες του σε μια εξαιρετικά ολοκληρωμένη δουλειά με πολλές απαιτήσεις. Η κουβέντα μας ήταν για την μουσική, το θέατρο, την παράσταση και φυσικά τα μελλοντικά όνειρά του. Απολαύστε τον. Παρακολουθώ συστηματικά την εξαιρετική δουλειά σου στις παραστάσεις του VAULT, όμως φέτος μας εξέπληξες δουλεύοντας σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό είδος, το μιούζικαλ, το οποίο φαίνεται ότι αναδεικνύει με έναν διαφορετικό τρόπο την έμπνευση σου. Πως σου φάνηκε η εμπειρία; Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια! Το μιούζικαλ είναι ένα είδος θεάτρου που αγαπώ και ήθελα ανέκαθεν να ασχοληθώ μαζί του. Η παράσταση «Χορεύοντας Στο Σκοτάδι» ήταν μια θαυμάσια ευκαιρία. Ευτυχώς είχα στο πλάι μου ένα δαιμόνιο σκηνοθέτη, μια εξαιρετική ομάδα από ηθοποιούς τραγουδιστές, έναν ευφυέστατο στιχουργό κι έναν ευρηματικό χορογράφο. Είναι υπέροχο να δουλεύεις με τόσο ταλαντούχους καλλιτέχνες.
Τα τραγούδια της παράστασης λειτουργούν μέσα από μια αντιστικτική φόρμα καθώς οι ζωηροί ρυθμοί κι οι μείζονες κλίμακες υπονομεύονται από ένα σκοτεινό κι άλλοτε κι απειλητικό στοιχείο. Μίλησε μου γι’ αυτό. Αυτή ήταν και η μεγαλύτερη πρόκληση σε αυτό το έργο. Η πρωταγωνίστρια, η εργάτρια κι ανύπαντρη μητέρα Σέλμα, προσπαθώντας να αντεπεξέλθει στην σκληρή της πραγματικότητα διαφεύγει σε ένα ονειρικό κόσμο, όπως τα αμερικάνικα μιούζικαλ. Μόνο που η επαναφορά της στο παρόν γίνεται σχεδόν κάθε φορά με ένα σαδιστικό τρόπο. Αυτό ήθελα να διοχετεύσω και στη μουσική. Οι ήχοι των φυσικών οργάνων της ορχήστρας σε συνδυασμό με ηλεκτρονικά όργανα και ήχους δημιουργούν ένα πιο άγριο και επιθετικό μιούζικαλ. Εξάλλου η ηρωίδα αυτή εμπνέεται από τους ήχους του εργοστασίου στο οποίο δουλεύει.
Δούλεψες τις συνθέσεις σου με άξονα την δυναμική των χαρακτήρων και της δραματουργίας ή ακολούθησες έναν ανεξάρτητο δρόμο, μια παρόρμηση της έμπνευσης; Η έμπνευση ήρθε μέσα από το ίδιο το έργο. Είναι τόσο έντονες οι σκηνές του και οι χαρακτήρες κορυφώνονται σαν σε αρχαία τραγωδία. Είναι αστείρευτο το υλικό που σου δίνει ένα τέτοιο κείμενο. Ως κορωνίδα ήρθε και η ποικιλοχρωμία στις φωνές των ηθοποιών.
Ένοιωσες να σε περιορίζει αυτό το είδος ή να σου προσφέρει μια μορφή απελευθέρωσης; Είναι περίεργο αλλά θεωρώ πως η ελευθερία, ειδικά στην τέχνη, γεννιέται από τα όρια.
Πως εμπνέεσαι για τα μουσικά σου μοτίβα; Ξεκινάω συνήθως με πειραματισμό και αυτοσχεδιασμό. Συνήθως έχοντας ήδη στο μυαλό μου ένα συγκεκριμένο ύφος ή μια κατάσταση, μια εποχή ή μια μουσική φόρμα. Πολλές φορές μελωδίες ή μοτίβα προκύπτουν και από τα όργανα που θες να χρησιμοποιήσεις.
Η μουσική σε μια παράσταση είναι για σένα επένδυση της δράσης ή συνεργάτης της σκηνοθετικής γραμμής που την επεκτείνει και την αναδεικνύει; Είναι και τα δύο θεμιτά. Σε περιπτώσεις η μουσική μπορεί να είναι ένα ηχητικό σκηνικό, ένα περιβάλλον μέσα στο οποίο δρουν οι χαρακτήρες ή δημιουργούνται καταστάσεις. Άλλες φορές λειτουργεί για να δώσει μια άλλη διάσταση ή και να ανατρέψει την δράση που παρακολουθεί ο θεατής. Σε παραστάσεις όπως το «Χορεύοντας Στο Σκοτάδι» αλλά και στην «Ψιλικατζού» η μουσική αλληλεπιδρά με τους «επί σκηνής» ήρωες και λειτουργεί σαν ένας ακόμη χαρακτήρας του έργου.
Μίλησε μου για τις εκτός θεάτρου συνθέσεις σου. Και πάλι γράφω κυρίως soundtracks. Δεν υπάρχει πολύ χρόνος και για άλλες δουλειές όμως με κάθε ευκαιρία γράφω τραγούδια ή πολύ πειραματικά κομμάτια κυρίως ηλεκτρονικής μουσικής.
Που μπορεί κανείς να ακούσει τα τραγούδια και την μουσική της παράστασης «Χορεύοντας στο σκοτάδι» αλλά και την υπόλοιπη δουλειά σου; Δυστυχώς δεν είμαι πολύ καλά οργανωμένος σε αυτό τον τομέα. Δεν έχω κάνει ακόμη κανάλι στο youtube ή ιστοσελίδα με αρχείο της δουλειάς μου. Σύντομα ελπίζω να βρω τον χρόνο να ασχοληθώ με αυτό. Θα ήθελα κι εγώ να μπορεί κόσμος να βρει την δουλειά μου και να πάρω feedback.
Τι είναι αυτό που δικαίωσε τις προσδοκίες σας στο VAULT και τι είναι αυτό που ενίοτε σας αποθαρρύνει; Σχεδόν κάθε μας μέρα είναι γεμάτη δημιουργία, χαμόγελα, αγάπη και πολλά ενθαρρυντικά σχόλια. Κάθε χρόνο είμαστε πλουσιότεροι σε εμπειρίες, φίλους, συνεργάτες και όμορφες στιγμές. Δεν ξέρω αν θα ήθελα κάτι άλλο από το VAULT. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε όλοι μας την εποχή αυτή μπορεί να σε ρίξουν για λίγο ψυχολογικά αλλά με όλα τα παραπάνω μπορούμε να παίρνουμε δύναμη και να προχωράμε.
Photo by Michalis Ntalas Μίλησε μου για τις προσδοκίες σου. Τι ονειρεύεσαι να συνθέσεις και πως φαντάζεσαι το VAULT μέσα στα επόμενα χρόνια; Ελπίζω στην επόμενη μεγάλη πρόκληση που θα έρθει. Σε όμορφες συνεργασίες, σε ενδιαφέρουσες προτάσεις και σε ευχάριστες εκπλήξεις. Κάποια στιγμή θέλω να γράψω ένα λυρικό μιούζικαλ· αυτό βέβαια είναι ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα. Στο VAULT θέλω να κερδίζουμε, χρόνο με τον χρόνο, όλο και μεγαλύτερα καλλιτεχνικά στοιχήματα και να επιτυγχάνουμε τους στόχους μας με όσο το δυνατόν λιγότερες δυσκολίες από εξωτερικούς παράγοντες.
|