ΜΠΛΕΚ Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη   
Σάββατο, 04 Ιούνιος 2022 16:40

Nionio από την ομάδα Μπλεκ

 Φεστιβάλ Νέων Θεατρικών Ομάδων Off-Off Athens

mplek1

Δραματουργία

Άλλες φορές 99 και άλλες 4 ετών, η Nionio κάνει ένα μακρύ ταξίδι στη ζωή της, σε όσα έγιναν, σε όσα θα ήθελε να γίνουν μα δεν έγιναν και σε όσα περιμένει ακόμα. Με το καυστικό χιούμορ μιας γριάς μοίρας και την αφέλεια ενός παιδιού χορεύει, τραγουδάει, μονολογεί και περιμένει …

 

Συνέντευξη

Τι σας ενέπνευσε στη δημιουργία της δραματουργίας και ποια κατά τη γνώμη σας είναι η σχέση της με τις εμπειρίες που βιώνει η ανθρωπότητα σήμερα;

Ας ξεκινήσουμε λέγοντας ότι η μεταξύ μας σχέση βασίζεται σε μια βαθιά φιλία και άπειρες ώρες συζήτησης και προβληματισμού τόσο για τις ανάγκες μας ως καλλιτέχνες εν μέσω κρίσης όσο και για τη ζωή την ίδια. Δεν νομίζω ότι μπορεί καμία από τις δύο να χαρακτηρίσει ένα και μόνο συμβάν ως τη στιγμή της έμπνευσης.

Σίγουρα όμως είπαμε ας κάνουμε κάτι που θα θέλαμε να δούμε ως κοινό και που θα μας ερέθιζε ως καλλιτέχνες.

Μπορεί να ακούγεται κλισέ και να το έχουμε πει και σε πιο ήπιους καιρούς αλλά ζούμε δύσκολες στιγμές. Ως γενιά, ως έθνος, ως είδος. Καταστρέφουμε και καταστρεφόμαστε μέσα σε μια ματαιότητα. Ο πληθωρισμός πλέον δεν είναι οικονομικός όρος, έχει επέμβει στην ύπαρξη, αναζητούμε στιγμές που θα μας θυμίσουν ότι αξίζει και μόνο που ζούμε.

-fun fact: μόλις τώρα, που όρθια περιμένω στην σειρά για ένα σουβλάκι, ο διπλανός μου ξεστόμισε «ζωή είναι αυτή;»

Αυτό ακριβώς…

Η Nionio γράφτηκε ακριβώς για να απαλύνει αυτήν- την κατά τα αλλά ρητορική ερώτηση-

που έχει έρθει κατά καιρούς σε κάθε στόμα.

 

Πως δημιουργήθηκε η ομάδα σας, πως εμπνευστήκατε το όνομα της και τι σημαίνει;

Η ομάδα μας προϋπήρχε και έχει κάνει ακόμα μια παράσταση με περισσότερα μέλη που παραμένουν συνοδοιπόροι μας παρότι στην προκείμενη περίπτωση δεν έλαβαν πρακτικά μέρος.

Το Nionio είναι ένα γυναικείο όνομα, υποκοριστικό καλύτερα. Στην προσπάθεια μου να περιγράψω στην Έλενα πως την φαντάζομαι, θυμήθηκα μια ιστορία που μου είχαν πει κάποτε για μια γυναίκα, μεγάλη σε ηλικία με έναν πολύ ιδιαίτερο χαρακτήρα, η οποία δεν λεγόταν τελικά Νιόνιο! Μας άρεσε όμως και έμεινε.

 

Τι θα θέλατε να μεταφέρετε στο κοινό μέσα από την παράσταση σας;

Τώρα εδώ νομίζω οφείλει να απαντήσει η καθεμία από τη θέση της.

Ως η Λένα που έγραψε το κείμενο, αν θέλω να είμαι τελείως ειλικρινής, δεν σκοπεύω να μεταφέρω κάτι στο κοινό. Το κείμενο γυρίζει γύρω από το θέμα μου, τον λόγο που έφυγα απ’ την επιστημονική εκπαίδευση και ήρθα στην τέχνη. Είναι η ανάγκη μου να μιλήσω και νιώθω τεράστια ευγνωμοσύνη που η Έλενα μπήκε στην ανάγκη μου αυτή, την έκανε δίκη της και ανεβαίνει γι’ αυτό, στη σκηνή.

Διπλά ευγνώμων είμαι για όποιον σταθεί και μας ακούσει. Κάτι θα πάρει γιατί εμείς είμαστε ανοιχτές να δώσουμε ό,τι έχουμε με ειλικρίνεια και σεβασμό αλλά δεν θα έλεγα ότι θέλω να μεταφέρω κάτι! Ίσα ίσα θα ήθελα να μου πουν όσοι το δουν, τι επέλεξαν να κρατήσουν.

 

Ποια πιστεύετε πως είναι η επίδραση του θεάτρου στις σύγχρονες κοινωνίες και με ποιον τρόπο επικοινωνεί τους προβληματισμούς των νέων ανθρώπων;

Η κοινωνία έχει ανάγκη το θέατρο και το θέατρο την κοινωνία. Δεν νομίζω ότι έχει καθόλου διαφορά αν μιλήσουμε για τη σύγχρονη κοινωνία ή κάτι περασμένο.

Το θέατρο είναι εκεί για να ταυτίζει κόσμους, χρόνους, ανθρώπους, να διευρύνει και να ταξιδεύει το νου σε συλλογικό επίπεδο.

 

Ποια μέθοδο εφαρμόζετε στις πρόβες και με ποιο τρόπο συνεργάζεστε;

Βαριά κουβέντα η «μέθοδος» (χαχαχα)...

Συζητάμε πολύ, μετά παύουμε να το συζητάμε και αρπάζουμε ό,τι έχουμε και δουλεύουμε. Συνήθως η Έλενα κρατάει και επισημαίνει τα θετικά και η Λένα τους κινδύνους.

 

Τι πιστεύετε για τις θεατρικές σπουδές στη χώρα μας;

Θέλουνε δουλίτσα.

 

Ποιες ευκαιρίες δίνονται στους νέους ανθρώπους στην Ελλάδα ώστε να προωθήσουν την δουλειά τους;

Δεν είναι πολλές αλλά θα ήταν ανόητο να πούμε ότι δεν δίνονται. Η απάντηση θα ήταν ''τότε γιατί είστε εδώ;'' Σίγουρα χρειάζεται λίγο σπρώξιμο, αλλά πατήματα υπάρχουν. Το Φεστιβάλ είναι μια απ’ αυτές τις ευκαιρίες.

 

Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζετε επιχειρώντας να ενταχθείτε στο θεατρικό γίγνεσθαι της χώρας μας;

Αρχικά … δύσκολο να μάθεις να αντέχεις τόση απόρριψη. Αυτό το τερατάκι που λέγεται ματαιοδοξία -όσο κι αν το κρατάς ήσυχο -όταν δεν τρέφεται καθόλου, τρώει εσένα! Εμένα τουλάχιστον με τρώει.

Μετά, όλες οι δυσκολίες έχουν να κάνουν με τις επιλογές που καλείσαι να πάρεις! Να κάνω κάτι που ίσως δεν με εκφράζει απόλυτα ως καλλιτέχνη για να υπάρξω ως ηθοποιός; Η όχι; Να δεχτώ μια δουλειά με λίγα ή και καθόλου χρήματα γιατί μου αρέσει και να κάνω παράλληλα κι άλλη δουλειά (σερβιτόρα, μπειμπι σίτερ κτλ) για να ζήσω; Η όχι; Να πάρω τα μπογαλάκια μου και να φύγω αν κάτι νιώσω να με προσβάλει σε μια δουλειά ή … καλύτερα όχι; Είναι πολύ δύσκολο. Θέλει ευθύνη και συνείδηση.

 

Τι όνειρα και τι σχέδια κάνετε για το μέλλον;

Νομίζω και οι δυο θα συμφωνήσουμε στο ότι όποια σχέδια κι αν κάνουμε, καλό θα είναι να τα κάψουμε αν δεν φέρνουν μαζί τους την ψυχική μας υγεία και τη χαρά. Πολλές φορές τα όνειρα κρύβουν και μια φυλακή. Φυσικά και κάνουμε … Πολλά όνειρα! Αλλά μας μάθανε οι τόσο ασταθής καιροί να προσαρμοζόμαστε, σε ό,τι ανάγκη έχει η ψυχή μας. Την παίρνουμε τηλέφωνο και.. καμία φορά το σηκώνει!

 

Μιλήστε μου για το φεστιβάλ και την μέχρι τώρα εμπειρία σας από την συμμετοχή σας ς’ αυτό.

Είμαστε ακόμα στα διαδικαστικά! Βίντεο, φωτογραφίες, ποιος θα τρέξει τα φώτα, ποιος θα αναλάβει το ένα ποιος το άλλο…

Υπάρχει ενθουσιασμός από την μια και από την άλλη ένα δάγκωμα… λέμε ''πωπω… φαντάσου να τρέχαμε μια παραγωγή τελείως μόνες μας!''

Σίγουρα περιμένουμε πώς και πώς την 19η και 20η Ιουνίου!!

(Απάντησε η Λένα Μποζάκη)

 

Συντελεστές:
Θεατρική ομάδα: Μπλεκ
Σύλληψη/Κείμενο/Καλλιτεχνική επιμέλεια: Λένα Μποζάκη
Κινησιολογική επιμέλεια: Έλενα Βακάλη

Ερμηνεύει:
Έλενα Βακάλη

Κυριακή 19 Ιουνίου στις 20:15 & Δευτέρα 20 Ιουνίου στις 22:00

Το Φεστιβάλ θα διαρκέσει έως 22 Ιουνίου 2022 με συμμετοχή 27 θεατρικών σχημάτων.
Τόπος: Κεντρική Σκηνή του Επί Κολωνώ.
Εισιτήριο:Η γενική είσοδος είναι 5,00€ για τη μία παράσταση και 6,00€ για τις δύο παραστάσεις της ίδιας βραδιάς