ΘΩΜΑΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την Νεκτάριος-Γεώργιος Κωνσταντινίδης   
Κυριακή, 12 Δεκέμβριος 2010 00:09

Θωμάς Βούλγαρης

Καλλιεργημένος και ταλαντούχος

 

Ηθοποιός και θεατρικός μεταφραστής, ο Θωμάς Βούλγαρης διανύει μια επιτυχημένη πορεία στο χώρο του θεάτρου. Αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και από το Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο, τη Νέα Σκηνή Τέχνης, τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Ρούμελης, Κρήτης και Σερρών, το Θεσσαλικό Θέατρο, το Κ.Θ.Β.Ε, το Μέγαρο Μουσικής και με τους σκηνοθέτες Λευτέρη Βογιατζή, Νίκο Μαστοράκη, Βαρβάρα Δούκα, Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο, Πάνο Σκουρολιάκο, Βασίλη Νικολαΐδη, Κοραή Δαμάτη, Σωτήρη Χατζάκη, Νίκο Αρμάο, Εύη Δημητροπούλου, Χρήστο Καλαβρούζο, Πέρη Μιχαηλίδη.

Στον κινηματογράφο συμμετείχε στην ταινία του Βασίλη Βαφέα «Γυναικείες Συνομωσίες»

Εργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτη του Βασίλη Νικολαΐδη.

Έχει μεταφράσει θεατρικά έργα των Κάουαρντ, Χερ, Σέρμαν, Φίγκους, Τιμπώ, Χέιμαν, Αίηκμπορν, Ματίας, Λε Σαζ, Αλφιέρι, Σάνλεϋ, Τρεμπλέ, Τσέρτσιλλ.

Φέτος, ανεβαίνει μετάφραση του στο θέατρο «Αργώ». Πρόκειται για το έργο του Ερίκ Ασσούς «Η Γαμήλια Ψευδαίσθηση» σε σκηνοθεσία Νίκου Σακαλίδη.

Καλλιεργημένος, ταλαντούχος και με ποιοτικές συνεργασίες ο νεαρός ηθοποιός επιθυμεί να εκφράζεται ελεύθερα και να εξελίσσεται διαρκώς ενώ έχει συνείδηση πως το θέατρο δεν είναι η αρένα για την κοινωνική καταξίωση αλλά ένας χώρος που απαιτεί θυσίες, ευελιξία και διαρκή αφοσίωση. Του ευχόμαστε να πραγματοποιήσει τα όνειρά του, να ερμηνεύσει καλούς ρόλους και να συνεργάζεται πάντα με εμπνευσμένους ανθρώπους όπως το επιθυμεί.

voulgaris

Ποια ήταν τα πρώτα σου βήματα στο θέατρο;

Τελείωσα τη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου το 1999. Πρώτη μου δουλειά, οι «Πέρσες» σε σκηνοθεσία Λευτέρη Βογιατζή. Μια μοναδική εμπειρία για μένα που θα θυμάμαι πάντα με πολύ αγάπη.

 

Μίλησέ μας για την φετινή σου δουλειά.

Φέτος θα συνεργαστώ ως ηθοποιός με το ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης, υπό τη διεύθυνση της συμφοιτήτριάς και φίλης μου Ελένης Δουνδουλάκη, στον «Ράφτη Κυριών» του Φεϋντώ, σε σκηνοθεσία Πέρη Μιχαηλίδη, ενώ στο Θέατρο Αργώ παίζεται η «Γαμήλια Ψευδαίσθηση» του Ερίκ Ασσούς , σε δική μου μετάφραση. Ένα έργο και μια συνεργασία που με κάνουν να αισθάνομαι ιδιαίτερα περήφανος. Η Αιμιλία Υψηλάντη είναι ο άνθρωπος που επί της ουσίας με πίστεψε ως συντελεστή , δίνοντάς μου απόλυτη στήριξη και ελευθερία. Ο Γιάννης Ζαβραδινός είναι ο καλύτερος και πιο ειλικρινής συνεργάτης που έχω συναντήσει στο χώρο ενώ , γνωρίζοντας και μόνο τον Αντώνη Θεοδωρακόπουλο είναι σαν να σε «αγκαλιάζει» η ιστορία των τελευταίων δεκαετιών του ελληνικού θεάτρου. Τιμή μου και χαρά μου να συνεργάζομαι μαζί τους και μάλιστα με οδηγό ένα τόσο υπέροχο σύγχρονο έργο.

 

Γιατί ξεκίνησες να κάνεις θέατρο;

Νομίζω πως από μικρός ήξερα ότι θα ασχοληθώ με το θέατρο. Οι γονείς μου ήταν ιδιαίτερα φιλότεχνοι , οπότε το θέατρο , η μουσική , ο κινηματογράφος , η ζωγραφική ήταν με έναν τρόπο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Έχω την αίσθηση πως ήταν για μένα μια φυσική επιλογή .Δεν ξέρω ποιοί ακριβώς ήταν οι λόγοι που με ώθησαν τελικά στο θέατρο –άσε που οι τέτοιου είδους απαριθμήσεις σε κάνουν να φαίνεσαι τουλάχιστον πομπώδης και τετριμμένος- πάντως σίγουρα μέσω του θεάτρου δεν αναζητούσα και δεν αναζητώ ούτε το εύκολο κέρδος , ούτε την κοινωνική μου ταυτότητα.

 

Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας νέος δημιουργός στο θεατρικό χώρο;

Θέλετε λίστα ; Από πού να αρχίσουμε και πού να τελειώσουμε...Εργασιακά, οικονομικά, ψυχολογικά, αξιοκρατικά, όλα. Ότι δηλαδή και ένας νέος οποιουδήποτε χώρου, για να μη νομίζουμε ότι αποτελούμε εξαίρεση ή ότι είμαστε κάτι το ιδιαίτερο.

 

Ποια είναι τα θεατρικά όνειρά σου;

Να μπορώ να εκφράζομαι ελεύθερα και να εξελίσσομαι.

 

Ποιοι δάσκαλοι δια ζώσης ή με το έργο τους σε εμπνέουν;

Είναι πολλοί. Φέρω μέσα μου κομμάτια και μνήμες από όλους σχεδόν τους δασκάλους μου , από καλλιτέχνες έλληνες ή ξένους που έχω γνωρίσει ή που δεν γνωρίζω και πιθανότατα δεν θα γνωρίσω ποτέ μου. Το έργο και η στάση τους , ακόμα και πράγματα που έχουν πει, με οδηγούν και με ενδυναμώνουν. Θα ξεχώριζα πάντως έναν ζωντανό θρύλο , που είχα την τύχη να είναι δασκάλα μου στη σχολή του Εθνικού, την κυρία Αντιγόνη Βαλάκου. Μου έχει δώσει και μου δίνει πολλά. Πάρα πολλά.

 

Τι πιστεύεις για την θεατρική παιδεία στη χώρα μας;

Είναι ελλιπής, χωρίς ταυτότητα και στόχο. Όπως γενικότερα η παιδεία στη χώρα μας.

 

Τι πιστεύεις για τους πολιτιστικούς θεσμούς στην Ελλάδα;

Ότι συνδέονται με τους πολιτικούς.

 

Πως επιλέγεις τις συνεργασίες σου;

Δεν έχω ακόμα τη δυνατότητα να επιλέγω. Εύχομαι να έρθει βέβαια αυτή η στιγμή. Πάντως ο καλός ρόλος και οι καλοί συνεργάτες θα είναι πάντα ζητούμενο για μένα.

 

Ποιο θεωρείς το δυνατό σου σημείο;

Εξαρτάται από την ώρα.

 

Πως αντιμετωπίζεις το πρόβλημα του βιοπορισμού μέσα από το επάγγελμα που διάλεξες;

Με σθένος και καρτερία.

 

Πιστεύεις πως το θέατρο σε χρειάζεται τόσο όσο το χρειάζεσαι;

Όχι βέβαια. Το θέατρο δεν οφείλει σε κανέναν μας. Υπήρχε , υπάρχει και θα συνεχίσει να υπάρχει. Μην έχουμε αυταπάτες.

 

Ποιά κατά τη γνώμη σου είναι τα βασικά προσόντα ενός νέου δημιουργού;

Τα βασικά προσόντα ενός νέου δημιουργού πρέπει να είναι το χάρισμα της πρόβλεψης, η ευαισθησία και η ευελιξία.

 

Περιέγραψε μου με δυο λόγια το προφίλ ενός καλού σκηνοθέτη.

Καλός σκηνοθέτης για μένα είναι αυτός που ακολουθεί και σέβεται το έργο και το συγγραφέα που έχει επιλέξει και βοηθά τον ηθοποιό να αναδείξει τα καλύτερα στοιχεία του.

 

Τι είναι σωστό για σένα στη σκηνή και τι λάθος;

Το σωστό και το λάθος είναι πολύ γενικές έννοιες. Εμένα πάντως με κερδίζουν πάντοτε το ήθος, η ευγένεια και η συνέπεια.

 

Τι πιστεύεις για τις θεατρικές ομάδες;

Δεν έχω υπάρξει ποτέ, μέχρι στιγμής, μέλος κάποιας θεατρικής ομάδας. Κατανοώ, σέβομαι και πιστεύω στην ύπαρξή τους, γιατί  θεωρητικά  μέσα από αυτές ή μάλλον και μέσα από αυτές μπορεί να αναδυθεί κάτι νέο και σημαντικό. Όμως είναι τόσες πολλές και μη γελιόμαστε ούτε όλες έχουν ουσιαστικά να δηλώσουν κάτι , ούτε οι προθέσεις τους ξεπερνούν την ανάγκη της προσωπικής προβολής.

 

Ποια είναι τα προσεχή σου σχέδια;

Δεν κάνω σχέδια. Θέλω να είμαι καλά. Ότι κι αν σημαίνει αυτό.

 

Πες μας την γνώμη σου για το «Επί Σκηνής»

Ειλικρινά πιστεύω ότι είναι ένα υψηλού επιπέδου και άρτια οργανωμένο site. Συγχαρητήρια παιδιά , συνεχίστε την καλή δουλειά!