ΘΗΛΥ - ΑΝΙΜΑ - DEVI Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη   
Πέμπτη, 01 Δεκέμβριος 2011 18:54

Θήλυ-Anima-Devi

Σκηνική σύνθεση της Λορίνας Αντέλου βασισμένη σε αποσπάσματα κειμένων της Αρχαίας Ελληνικής Τραγωδίας

thili1

Σ’ ένα μπαρ τέσσερις γυναίκες, μεθυσμένες από κούραση, νύχτα και ποτό, λίγο πριν ξημερώσει, τραγουδούν ανακαλώντας η μία τους πόθους και τα πάθη της άλλης. Ένας παράξενος Βάκχος αναδύεται μέσα από το σκοτάδι της νύχτας που περιβάλλει το χώρο και τις ψυχές. Λόγια φερμένα από πολύ μακριά, από εποχές και χρόνους άλλους αντικαθιστούν τα τραγούδια των γυναικών στα χείλη τους, μεταποιώντας το μεθύσι σε ιερή μέθη. Η θηλυκή ενέργεια της Devi, που ορίζει το Θήλυ μέσα στο γυναικείο σώμα και το Anima, την θηλυκή δύναμη μέσα στο αντρικό σώμα, αφυπνίζεται και μεταμορφώνει τα γυναικεία σώματα, τις γυναικείες ψυχές σε προτυποποιημένες, τραγικές υπάρξεις αντιμέτωπες με θεμελιακά διλλήματα, εκρηκτικές συγκρούσεις κι ανελέητες πράξεις. Το απρόβλεπτο, το αμετάκλητο και το ενδογενές μορφοποιούν την ύβρη και την ειρωνεία.  Οι εσωτερικές δομές ισχυροποιούνται κι οι εκστασιασμένες βακχίδες γίνονται οι ηρωίδες των τραγικών έργων που όρισαν τη γυναικεία φύση μέσα από μέτρα ανθρώπινα, ιερά κι ανυπέρβλητα μαζί. Φαίδρα, Μήδεια, Ιφιγένεια, Κλυταιμνήστρα, Κασσάνδρα, Εκάβη... Το ξημέρωμα όλα επιστρέφουν στη φυσική τους τάξη αλλά τίποτα δεν είναι ακριβώς το ίδιο. Ότι έχει διαταραχτεί κρύβεται στο σκοτάδι για να γεννήσει το νέο, αμείλικτο φως, για να υπονομεύσει το αμετακίνητο στο όνομα της ροής, για να εκτείνει το φυσικό ως το μεταφυσικό, μέσα από την προαιώνια ιερή βλασφημία της εκστατικής υπέρβασης.

thili2
Η παράσταση της Κουνδουράκη, η οποία είχε και την αρχική ιδέα για την περφόρμανς, κινήθηκε σε απλές, λειτουργικές φόρμες που έδιναν την δυνατότητα στους ηθοποιούς να αναδείξουν τα εναλλασσόμενα ρεσιτάλ τους. Η ροή της δράσης, οι ατμόσφαιρες κι οι δυναμικές εντάχθηκαν σ’ ένα κοινό πλαίσιο με έντονους ρυθμικούς παλμούς, ελεγχόμενες παύσεις, τελετουργικές κινησιολογικές δράσεις κι απρόσμενες εκστατικές αναδιπλώσεις. Οι ηθοποιοί ερμήνευσαν με υποκριτική ποιότητα, σκηνικό ήθος κι εκφραστική άνεση τα αποσπάσματα από τους δυσκολότατους ρόλους-αιχμές των τραγικών ηρωίδων που επιλέχτηκαν να διαπλακούν στην δραματουργική σύνθεση κι ο βάκχος Πανόπουλος μετέφερε με την αλλόκοτη κινησιολογία αλλά και την ευφάνταστη παρουσία του το ρίγος του μεταφυσικού και την εκστατικότατη φρίκη  των ανοίκειων διονυσιακών δρώμενων, ενδυναμώνοντας με σκοτεινές υποβολές, ελκτικά κελεύσματα κι αποκαλυπτικές αλλά πειθαρχημένες υπερβάσεις την ερμηνεία του. Απλά, λειτουργικά και ατμοσφαιρικά τα κοστούμια και τα σκηνογραφικά ερείσματα, όμορφες οι μελωδίες των τραγουδιών και της μουσικής υπόκρουσης, καλά οργανωμένο το χορογραφικό κομμάτι της δουλειάς. Μια προσπάθεια που μπορεί να αποδειχτεί εξαιρετικά ενδιαφέρουσα αν αποτελέσει την αφετηρία για περεταίρω πειραματισμό και έρευνα πάνω στο ανεξάντλητο πρωτογενές υλικό και τους ανεξερεύνητους, εσωτερικούς μηχανισμούς συνάρμοσής του με άξονες τα συμβολικά διαχρονικά κι επαναλαμβανόμενα μοτίβα της «υπό τραγικούς όρους» εξιλέωσης.

thili3

Σκηνοθεσία: Γιώτα Κουνδουράκη
Βοηθός σκηνοθέτη: Harry Leontsini
Σκηνικά: Δήμος Φλέσσας
Κοστούμια: Κατρίν Herrou Χαλαζιά
Κίνηση – Χορογραφίες: Mateusz Iwulski
Μουσική: Ερικα Σωτηροπούλου

Παίζουν:
Γεωργία Ζώη

Βίκυ Πρωτογεράκη

Βάνα Ζακκά

Ελίζα Τζίτζη

Νίκος Πανόπουλος.

Διάρκεια: 90'

Θέατρο της Ημέρας

Νικολάου Γεννηματά 20 

Αμπελόκηποι - Γκύζη

Τηλέφωνο: 210 6929090, 210 6929090

Δευτέρα-Τρίτη: 21:30

Τιμές Εισιτηρίων: Κανονικό: 15€
Φοιτητικό: 10€