ΦΑΙΔΡΑ Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη   
Σάββατο, 28 Μάιος 2011 08:24

Φαίδρα

Μια προσέγγιση από την χοροθεατρική ομάδα ASOMO4

faidra1

Αναμειγνύοντας υλικά απ’ τον «Ιππόλυτο» του Ευριπίδη, τη «Φαίδρα» του Γιάννη Ρίτσου και το «Φαίδρας Έρως» της Σάρα Κέιν, η ομάδα ερευνά τα όρια του απαγορευμένου γυναικείου ερωτικού πόθου, που έρχεται σε σύγκρουση με την εμμονική προσκόλληση του αρσενικού σε στόχους απόλυτα περιφραγμένους απ’ τη λογική.

 

Η Κολοκοτρώνη, σ’ αυτήν την φιλόδοξη προσπάθεια, επιχειρεί να προσεγγίσει την επώδυνη κρισιμότητα του ανεξέλεγκτου πόθου της Φαίδρας σε αντιπαράθεση με το μοιραίο κι αναπότρεπτο πλήγμα της απόλυτης άρνησης του Ιππόλυτου. Το θηλυκό, έρμαιο της σωματικής επιθυμίας παραδίδεται στην αρσενική πρόκληση χωρίς προστατευτικό περίβλημα και σπαράσσεται σαρκικά και ψυχικά από την ωφελιμιστική προσήλωσή του άντρα στους αδιάβλητους, κατεστημένους κανόνες. Κλασσική, τραγική σύγκρουση που αυτούσια αλλά και αντεστραμμένη κατατρύχει πλήθος τραγικών ηρώων, ορίζοντας δυναμικά την αέναη σύγκρουση των ηλιακών με τις σεληνιακές δυναμικές. Η νεαρή χορογράφος είχε στιγμές έμπνευσης και ενδιαφέρουσες εικαστικά απόψεις αλλά ούτε τα τεχνικά προσόντα της ομάδας ούτε η χορογραφική σύλληψη μπόρεσαν να ολοκληρώσουν την απόπειρα, προσφέροντας μας ένα αμιγώς ενδιαφέρον θέαμα κι από θεωρητικής κι από πρακτικής άποψης. Τα υψηλόφρονα εναύσματα κι οι ανάλογες προθέσεις απαιτούν βαθύτερες και ουσιαστικότερες προσεγγίσεις κι επίσης προηγμένες τεχνικές και καλλιτεχνικές ικανότητες. Μια προσπάθεια νεανική, φρέσκια κι ενδιαφέρουσα που όμως αδικείται από την έλλειψη πείρας, γνώσης και αυθεντικής, πρωτότυπης έμπνευσης. Ίσως η νεανική ομάδα θα μπορούσε να προσεγγίσει κάποια άλλα θέματα πιο εύληπτα κι οικεία ώστε να ορίσει την πορεία της και τις δυναμικές της και κυρίως να συνειδητοποιήσει τα όριά της και να τα εξελίξει πριν καταπιαστεί με τόσο δύσκολα και οριακά κείμενα. Επίσης καλό είναι όταν μιλάμε για χοροθέατρο να υπάρχουν κι ανάλογες γνώσεις χορού κι ο ανάλογος σωματότυπος διότι εξαιρώντας την ταλαντούχα Κολοκοτρώνη και τον εκφραστικό Καρύδη (ο οποίος αν και ηθοποιός διαθέτει θαυμάσια κινησιολογικά προσόντα) τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας δεν γνωρίζουν ή δεν είναι σε θέση να εφαρμόσουν βασικούς όρους της τέχνης του χορού. Όσο κι αν προστατεύονται από την καθαρότητα και την απλότητα των κινήσεων της χορογραφίας, εμφανώς δεν μπόρεσαν να αναπτύξουν τις ενδότερες δυναμικές της με ενδιαφέροντα τρόπο. Όπως από έναν ηθοποιό απαιτείται άψογη ορθοφωνία και ικανότητα διαχείρισης της φωνής και των αναπνοών του, έτσι κι όταν βλέπουμε χοροθέατρο επιθυμούμε την απαραίτητη αυτή πειθαρχία και οργάνωση των σωμάτων που αποτελεί και την καλύτερη εγγύηση μαζί με την χορογραφική έμπνευση για την επιτυχία του εγχειρήματος.

 

Επιλογή, σύνθεση και δραματοποίηση κειμένων: ομάδα ASOMO4

Χορογραφία: Μόνικα Κολοκοτρώνη

Μουσική Σύνθεση: Γιώργος Παπαχριστούδης

Βοηθοί χορογράφοι: Σοφία Κάσσαρη, Κατερίνα Παπαναστασάτου

Χορεύουν: Ηλέκτρα Καπετανάκη, Ορέστης Καρύδας, Μόνικα Κολοκοτρώνη, Νεφέλη Κουλούρη, Άννα Κρητικού, Γιώργος Νούσης, Σοφία Σαπρίκη

Πιάνο: Γιώργος Παπαχριστούδης

Συνεργείο

Κολωνού 31

Μεταξουργείο (Στάση ΜΕΤΡΟ: Μεταξουργείο)

Τηλέφωνο: 6981802544

http://www.synergyo.gr/

Τιμές εισιτηρίων

12€ γενική είσοδος

18€ για όσους επιθυμούν να παρακολουθήσουν δύο παραστάσεις στο Συνεργείο

Έως 2 Ιουνίου του 2011

Τετάρτη & Πέμπτη στις 22.00