ΚΕΚΛΕΙΣΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΘΥΡΩΝ Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την Νεκτάριος-Γεώργιος Κωνσταντινίδης   
Πέμπτη, 07 Οκτώβριος 2010 19:25

Κεκλεισμένων των θυρών

του Ζαν-Πωλ Σαρτρ

kekleismenon1

Το έργο

Το πολυπαιγμένο θεατρικό έργο του Γάλλου φιλοσόφου και κυριότερου εκπροσώπου του Υπαρξισμού Ζαν-Πωλ Σαρτρ με τον τίτλο «Κεκλεισμένων των θυρών» γράφτηκε το 1945.

Τρεις ήρωες, δύο γυναίκες κι ένας άντρας βρίσκονται μετά θάνατο σ’ ένα λίμπο που αποκλείει την επαφή τους με τον έξω κόσμο αλλά ευνοεί την μεταξύ τους στενή επικοινωνία. Ο υπηρέτης που ανταποκρίνεται στα καλέσματά τους μόνο όταν αυτός το θέλει, ενδυναμώνει την αίσθηση εγκλεισμού, εξαναγκάζοντας τους ήρωες να έρθουν αντιμέτωποι με τις επιθυμίες τους, τις προθέσεις τους αλλά και τις ανασφάλειές και τις αδυναμίες τους. Τότε οι κόμποι λύνονται κι οι επιλογές τους για την διευθέτηση των πόθων τους γίνονται τα εργαλεία που θα κατασκευάσουν την δική τους προσωπική κόλαση. Πέρα από τους κώδικες του υπαρξιακού δράματος, το συμβολικό αυτό έργο φέρνει αντιμέτωπες τις ανθρώπινες αδυναμίες με την έννοια της «τιμωρίας» αναδεικνύοντας την εγγενή αδυναμία κάθε απόπειρας για ευτυχία να ευδοκιμήσει καθώς επισύρει από μόνη της και την ανάγκη για πληρωμή του τιμήματος. Τα ερωτήματα στα οποία, οι ήρωες λόγω της έλλειψης αυτογνωσίας αδυνατούν να απαντήσουν, τίθενται αναγκαστικά στον θεατή φέρνοντάς τον αντιμέτωπο με την προσωπική του κόλαση, τους δικούς του, «άλλους».

 

Η παράσταση

kekleismenon2

 

Το έργο παρουσιάζει η εταιρεία θεάτρου «Είσοδος» στο «Νέο Ελληνικό Θέατρο Γιώργου Αρμένη», στην στρωτή μετάφραση του Ερρίκου Μπελιέ και σε σκηνοθεσία Έφης Μουρίκη. Η σκηνοθέτης ακολουθεί κατά γράμμα τη γραμμή του έργου, εικονοποιώντας στις δράσεις και επιδιώκοντας να μεταφέρει στο κοινό την δραματουργία χωρίς σκηνοθετισμούς αλλά και χωρίς άλλες λειτουργικές παρεμβάσεις. Φωτισμοί και σκηνικά δημιουργούν ένα λιτό, επιβλητικό σκηνικό χώρο εντός του οποίου παίζεται το δράμα με ακρίβεια και συνέπεια.

kekleismenon3

Ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης υποδύεται τον Γκαρσέν με τόση ένταση ώστε σβήνει μέσα από τις υποκριτικές του εξάρσεις, τις λεπταίσθητες αποχρώσεις του ρόλου.

Η Έφη Μουρίκη διαφυλάσσει κι ως ηθοποιός την προσήλωσή της στο κείμενο, ενσαρκώνοντας μια Ινέζ με μέτρο και ισορροπίες, επισημαίνοντας κυρίως στην ουσία του «μαρτυρίου» και λιγότερο στην σεξουαλική ιδιαιτερότητα της ηρωίδας.

Η Κατερίνα Παπουτσάκη πλάθει μια μάλλον επιπόλαιη κι επιφανειακή Εστέλ, ανάλαφρη και αφελή αλλά χωρίς πρόσβαση στην έντονη δραματικότητα και στις ισχυρές αντιφάσεις του πολύπλευρου ρόλου της.

Ο Γιώργος Πολυχρονόπουλος ανταποκρίνεται στον ρόλο του υπηρέτη με υποκριτική και κινησιολογική ευκρίνεια.

kekleismenon4

Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές
Σκηνοθεσία: Έφη Μουρίκη
Σκηνικά-Κοστούμια: Τόλης Τατόλας
Βοηθός σκηνοθέτη: Μάρα Μοτάκη
Φωτογραφίες: Ηλίας και Χρήστος Κοτσιρέας, Studio Kotsireas
Παίζουν: Βλαδίμηρος Κυριακίδης

Έφη Μουρίκη

Κατερίνα Παπουτσάκη

Γιώργος Πολυχρονόπουλος.

Νέο Ελληνικό Θέατρο Γιώργου Αρμένη

Σπ. Τρικούπη 34 και Κουντουριώτου , Εξάρχεια

Τηλέφωνο: 210 8253489

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα-Τρίτη 21.15

Τιμές εισιτηρίων: 20€, 15€φοιτητικό

kekleismenon5