ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΗ ΛΙΜΝΗ Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την Παύλος Λεμοντζής   
Κυριακή, 18 Μάρτιος 2018 17:27

Το σπίτι στη λίμνη

του AIDAN FENNESSY

spiti1 

Η υπόθεση του έργου

Δύο ανθρώπινα πλάσματα ακροβατούν ανάμεσα στην αλήθεια και στο ψέμα, ανάμεσα στο ένστικτο και στη λογική.

Ο Ντέιβιντ, ένας επιτυχημένος ποινικολόγος, ξυπνάει αναπάντεχα σε ένα δωμάτιο νοσοκομείου, χωρίς να μπορεί να εξηγήσει το πώς βρέθηκε εκεί. Δίπλα του στέκεται η ψυχίατρος Άλις, που αναλαμβάνει να τον ταξιδέψει βήμα – βήμα πίσω στο σκοτάδι ενός μυστικού λαβύρινθου, ενός άλυτου γρίφου, στα έγκατα της μνήμης και του νου, σαν άλλη  Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων.

spiti2

Πρεμιέρα στο «ΑΘΗΝΑΙΟΝ». Η δεύτερη -επάνω- σκηνή πλήρης, αίθουσα φιλική, «ζεστή», ατμόσφαιρα δωματίου. Προτέρημα για μια παράσταση όπως αυτή που σκηνοθέτησε η Κερασία Σαμαρά, αφού πρώτα έφερε το έργο απ’ τη μακρινή Αυστραλία, το μετέφρασε , το διασκεύασε λιτά μα όμορφα, προσιτά στο ευρύ κοινό και με σεβασμό στο πρωτότυπο . ΄Ηδη, το έργο ανέβηκε στο «Αγγέλων Βήμα» των Αθηνών και τώρα το «κοινωνεί» η Θεσσαλονίκη.

Ο Aidan Fennessy είναι Αυστραλός διάσημος συγγραφέας, ηθοποιός και σκηνοθέτης. Μια ματιά στο βιογραφικό του αν ρίξει κανείς, θα μετρήσει πολλά έργα, πάμπολλες σκηνοθεσίες σε τηλεόραση και θέατρο. Στο συγκεκριμένο έργο, παραδέχεται ο ίδιος, πειραματίστηκε με το είδος, το ύφος, τη δομή του. Και ήταν επιτυχές. Το πείραμα. Δυο άνθρωποι κι ένα περιβάλλον. Όχι συνηθισμένοι άνθρωποι ούτε ένα σύνηθες περιβάλλον- καμβάς , όπου πλέκεται η ιστορία. Πρόκειται για ένα ψυχολογικό θρίλερ εμπνευσμένο από το παλιό και το καινούργιο. Το παρελθόν και το σήμερα. Φόρεσε στους δυο (άνδρας- γυναίκα) το αίτιο και το αιτιατό με την ακρίβεια ενός δικαστικού νόμου του Αγγλικανικού δικαίου, αναγνωρίζοντας το αίτιο μέσα από την ποίηση του ΄Εντγκαρ Άλαν Πόε και της μυθικής περιπλάνησης της Αλίκης στη χώρα των θαυμάτων και ξορκίζοντας το αιτιατό ελευθερώνοντας τον εκβιασμό, που κάθε φορά βαραίνει μια ιδιωτική ή και δημόσια συζήτηση, δείχνοντας με ευφάνταστο τρόπο ότι οι πράξεις βίας είναι απαράδεκτες, όποιο και αν είναι το κίνητρό τους. Γράφει η σκηνοθέτις στο σημείωμά της ότι το έργο γράφτηκε για να σχολιάσει τη θέση του ψεύδους στη ζωή μας και την κρισιμότητά του στην επιβίωση κι εμείς θελήσαμε να μεταφέρουμε αυτή την αναζήτηση σ’ ένα πιο γνώριμό μας πεδίο: στην αλήθεια και στο ωραίο ψέμα του θεάτρου.

Το θρίλερ αποτελούσε την ακίνητη περιουσία του θεάτρου μέχρι να το κλέψουν στο τελευταίο μέρος του 20ου αιώνα. Όμως, όπως σε κάθε παράσταση- θρίλερ , το κοινό παρακολουθεί κι εδώ τα : πότε, τι, ποιος, πώς και γιατί.  Ακριβώς όπως στην πραγματική ζωή, η ψυχική, κοινωνική, συναισθηματική και ενίοτε φυσική μας επιβίωση εξαρτάται από την ικανότητά μας να ανιχνεύουμε ψέματα και αλήθειες.  Εκτιμάται ότι μπορούμε τώρα να υποστηρίξουμε, σ’ αυτό το πρώιμο μέρος του 21ου αιώνα, ότι το ψέμα έχει φτάσει σε επιδημικές διαστάσεις.

spiti3

Η παράσταση:
Ένας εγκληματίας δικηγόρος μ’ ένα μπερδεμένο μυαλό και ένα πάθος για λογική, ξυπνά για να βρεθεί σε ένα μικρό, αραιά επιπλωμένο δωμάτιο. Του είναι αδύνατο να θυμηθεί τι συνέβη την προηγούμενη μέρα. Με τη βοήθεια της γιατρού του, ο David αρχίζει να συνειδητοποιεί τις μνήμες απ’ το σκοτάδι, προτού εμφανιστούν οι λεπτομέρειες ενός τρομερού μυστικού.

Εξέλιξη αργή, κοφτερή σαν ξυράφι αιχμηρό κι ένα λεκτικό πιγκ- πογκ, σφιχτό και έμπλεο ανατροπών. Το «Σπίτι στη λίμνη»  στήθηκε από την Κερασία Σαμαρά ως εξαιρετικά πονηρό ψυχολογικό θρίλερ. Ατμόσφαιρα ψυχρή, αίσθηση σχέσης ανακριτού-ανακρινόμενου περισσότερο και λιγότερο ιατρού-ασθενούς. Φως και σκοτάδι στα κατάλληλα σημεία. Ήχοι βασανιστικοί, όπως αυτός της μύγας, ήχος που επέτεινε τη σύγχυση στο κεφάλι του ωραίου πρωταγωνιστή και μια σκηνοθετική, ευρηματική κι επιδέξια μετακύλιση του παιχνιδιού στην πλατεία, πετυχαίνοντας εξέγερση του νευρικού συστήματος των θεατών. Προσήλωση και αδημονία για την κατάληξη.

Οι ερμηνείες των δυο ηθοποιών αλληλοσυμπληρούμενες. Ο Αντώνης Φραγκάκης διαθέτει το ειδικό βάρος που απαιτεί ο ρόλος. Ωραίο παρουσιαστικό, βαθιά μεταλλική φωνή, μέτρο στα εκφραστικά του μέσα, εντάσεις και εκρήξεις σε σωστά σημεία με πολύ καλή απόδοσή τους . Η Κερασία Σαμαρά καίρια σκληρή, ενίοτε φιλική και επίπεδη αλλά και άτεγκτη κι αμείλικτη, όπως η κάθε σκηνή απαιτούσε. Οι μουσικές επιλογές χαρακτηρίζουν την παράσταση θρίλερ και το λιτό σκηνικό εξυπηρετεί στο έπακρον το όραμα των συντελεστών.

Μια φροντισμένη παράσταση που αξίζει να δείτε.

spiti4

Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Κερασία Σαμαρά
Δραματουργική επεξεργασία: Κερασία Σαμαρά – Αντώνης Φραγκάκης
Σκηνογραφική επιμέλεια: Θανάσης Παναγιώτου
Μουσική επιμέλεια: Σταύρος Μαρκάλας
Φωτισμοί: Βαγγέλης Μούντριχας
Βοηθός σκηνοθέτη: Τώνια Αποστόλου
Κινηματογράφηση: Νίκος Βουτενιώτης
Φωτογραφίες: Δημοσθένης Γρίβας – Μάρκος Ξενάκης
Θεματικές σύμβουλοι: Δήμητρα Κολοβού – Χρύσα Χρισοβιτσάνου
Σχεδιασμός αφίσας-εξωφύλλου : Πέτρος Αργυρός
Σύμβουλος κίνησης: Νίκος Καλογεράκης


Παίζουν: Αντώνης Φραγκάκης, Κερασία Σαμαρά

Παραστάσεις
Παρασκευή 16, Σάββατο 17 & Κυριακή 18 Μαρτίου στις 21.00

Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά χωρίς διάλειμμα

Τιμές εισιτηρίων

Γενική είσοδος: 13 ευρώ

Μειωμένο: (φοιτητών, ανέργων, άνω των 65): 10 ευρώ

Προπώληση: Ταμείο Θεάτρου, Gooddeals, viva
Θέατρο

Θέατρο Αθήναιον

Λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας 35

Τηλέφωνο: 231 083 2060

Διοργάνωση: «Όψεις Πολιτισμού»